Thursday, October 22, 2009

Lu Apahal? Nak Gadoh Dengan Gua?


Hello, world.


Setahun kat sini rasa macam dah lima tahun ok. Tension gile kot. They said kitorang ni dah adult, so act like an adult would you pleaseeee, tapi, TAPI! diorang yang treat kitorang macam budak budak sekolah budak hingusan. Hey? Apehal? Konservatif gila kau, orang tua. For god's sake we're in 20th century okay. Bukannya zaman purba pakai cawat cawat gi buru babi. Ha emolah ni. Kehkeh. Emotional gila gua. Wa tak boleh a bro, siyes tak boleh. Yang peliknya kau tu belajar kat luar negara kan? Kenape pikiran macam makin se-hem-pittt je? Kesian, kurang kasih sayang. Haha.


Oih kejinya. Dah stoppit lah keyla.


I'm sorry I can't reveal the name and such. So let it be like this. Kau macam taktau je kat Malaysia ni censorship is a must. Bahayaaaa. Tak sanggop gua beb, cakap belakang jelah kan. Chicken style bahaha.


I don't know who taught me to be this rebellious type. Maybe jugak sebab aku rapat dengan budak yang lebih dashyat rebel dari aku. Ehem, sila terase ye mr bestie. Haha. Tapi tak kesahla, kadang-kadang rebellious aku ni bergune tahu. Kawan-kawan aku mane berani nak cakap kalau tak puas hati. Diorang bersikap lebih suke terime je ape ape eventhough bende tu salah and menyakitkan hati. Aku? Wah, no way man. Aku pernah carik pasal dengan sorang lecturer ni tau (but not my own lecturer, of course) Bukan carik pasal ape pun, just nak tegakkan justice lah kan. Takkan kite mentah mentah nak telan bebodoh orang buat dajjal dengan kite? Aku tahu bahawasanye aku betul so aku berani suarekan ape aku tak puas hati. Tak kuase aku nak jadi bangang ikut telunjuk orang cenggitu. Kene ikot diee je. Macamkan dia soranggg je yang betul. Sakit otak betul orang cenggini. Annoying siak


But it pays to be this outspoken and seeking for justice. Seriously. I am soo proud of myselflah for that. Lecturer tu boleh terdiam dengan ape aku cakap. Yang mula mula dia macam sungguh sungguh nak marah aku. Last last die yang terdiam tak terkata. Haa, kecik kecik cili api okeh. Aku manede gune harsh word, mind you. Perasaan hormat tu still ada. Aku pegang satu je, macammane orang nak hormat kite kalau kite tak reti hormat orang lain. Kan? Eh, tak payahla puji lebih lebih. Blushing i taw. Haha


Jadi tawan tawan, saye menyeru kepade semue, jadilah rebellious. HAHAHAHAHA tak gune punye nasihat. I mean, not all the timelah. Sometimes it can be useful and valuable. We never know. So, rather than being a chicken setakat berani mengumpat belakang je, ape salahnya korang stand up, speak out, and seek the justice. Jangan takut jangan cuak, as long as korang is on the kebenaran side, nothing else matters. Believe in yourself. Who knows you could make a change like i did? Cehwah, naik troli tolak sendiri. Eh sukela hati gua ngaahaaaha


Selamat mencube tuan tuan puan puan. Semoga kite berjumpe lagi di lain hari pada waktu yang sama dalam rancangannnnn Keyla di Manaaaaa? Keyla di Siniiiii. Sempottt


Babai aku nak menikmati minuman favourite aku, milo 3 in 1.

6 comments:

shikin said...

haha,since when do u turns out to b a motivator kakak?rebel-lous.hmm.not such a bad idea after all. ;)

khairunnisa abd rahman said...

yeah....i mmg suke rebel2 ni...hahahaha

zarissss said...

wowww keyla..chill chill..but yes,rebel towards the right things xpe la kan..

keyla spears said...

kinkong - sjk duluuu lagi. ahahaha. kolah sifu ak bab rebel. tak ngaku lak die epp

nisa - oyeah really? gile ah nisaa. da pandai eh ko skng. haha

putri - i dah chill la ni. kalo tak abeh aa. hahaha

~Miss Tipsy~ said...
This comment has been removed by the author.
~Miss Tipsy~ said...

u rebellious???? really??? but not so damn rebellious like me...ahahahhaa