Wednesday, November 11, 2009

Orang Forward, Aku Reverse.


Pernah tak rasa down sebab orang lain macam semua pon faham, tapi kita sorang je terkial-kial tak paham? Pernah tak? Takkan tak pernah. Penipuuuuuuuuuuu

OK aku bagi satu contohla. Tapi sorilah kalau contoh ni tak relevan di mata Mahatma Gandhi. Eh ape kaitankah.


Let say, kat sebuah tadika ni, biasalah, tadika kan, semua still bodoh bodoh alang lagik. Baru merangkak rangkak belajar mengeja bi ay BA, jey yu JU, B-A-J-U. bi ay BA, bi ai BI, B-A-B-*. Cikgu aku macam pernah ajarla dulu word tu kat tadika. Ohh, padanlah sekarang aku pandai sebut benda tu, kat tadika rupanya aku belajar. Sila blame cikgu tadika saye ye tawan tawan

Alkisahnye, dalam keramaian budak-budak selebet pakai tudung senget-senget songkok lusuh lusuh (standard ah budak tadika. Tudung gila selekeh. Tak caye pergi tengok gambar kelas zaman tadika sekarang) ada seorang budak ni, dia dah terror sket bab mengeja ni. So, dia boleh eja word yang suku kata lebih dari dua. Orang lain dua suku kata je, masuk 3 suku kata mesti lingkop, tapi yang budak ni, bila 3 suku kata dia hebat, masuk 4, hebat hebat, bila 5 suku kata, hebat hebat hebat. Masuk 6, hebat hebat hebat hebat. Kalau 7? Eh dahlah penat aku nak type word hebat

Tapi masalahnye korang tau? Budak tu might be terror eja word yang panjang-panjang, yang susah-susah, tapi perkataan pendek macam 'aku', 'kau' dan 'dia', dia tak reti. Semua orang boleh eja kot, tapi dia sorang je ketinggalan zaman tok adam. Bapak kesian wei. It's like, you're very good in Mathematics but you don't even know how to count 123. You're very good in spelling but you don't even know how to read ABC.


Sebenarnya kena kat diri sendiri. Aku rasa benda tu susah, but semuaaaa orang boleh jawab. But bila aku rase benda tu senang, rupanya ramai yang cakap susah. And tak ramai boleh jawab. Alright, what is happening to me can anyone explain it?


Sebabnye kan, aku rasa macam bodoh gila. Benda senang pun taktau. Choyyy




4 comments:

mek said...

maybe u r too smart?
ahahhaha

invisible said...

sbb u surdoue kott.. hurm?..hehe

~Miss Tipsy~ said...

wei!!! asl ni? org x phm la ape yg ko bebelkn...ahahahahaha :P

faqiha said...

pelik2 sungguh :)